JANOS

JANOS
Selamat Datang

Wednesday, September 1, 2010

Fuh... Aku Ada Blog Rupanya (episod perli diri sendiri)

Perghh... sebulan jugak la aku tak post kan sini kan? Ingatkan dah tak mau blog-blog lagi... rupanya nak lagi blog ni ye Jan?

Hahahaha....

Alasannya: dua minggu pertama Ramadhan, aku menyiapkan tempahan perkhidmatan siang dan malam, dan hasilnya tempahan telah siap dihantar pada Khamis lepas, 26 Ogos... dan memandangkan Jumaat adalah cuti Nuzul Quran bagi negeri Selangor di mana isteriku bertugas, malam yang sama jugak, aku 'cergas' balik Aloq Staq selama 3 hari sehingga Ahad.

Semalam cuti Merdeka, layan patriotik di rumah sahaja... sambil petang membuat cubaan berbuka puasa dengan Encik Letssharehere tetapi dia hanya membalas sms pertanyaanku pada hampir pukul 8 malam... Hasilnya, aku membalas dendam berbuka puasa mengikut group kawan2 isteriku yang gadis2 belaka seramai lapan orang berbuka puasa di Felda Villa...

Hahahahah....

Persiapan raya? Soalan yang pernah ditanya oleh kakak pekerja di sebelah ni. Aku jawab:

"Persiapan... hmm... antara orang dewasa dan kanak-kanak... raya dirasakan lebih meriah bagi kanak-kanak... betul? Kalau bagi orang dewasa pula, antara lelaki dan perempuan, raya lebih meriah dan dirasai oleh orang perempuan.. betul?"

"Betul" dia jawab..

"Jadi sesuai dengan persetujuan ini, fahamilah bahawa saya hanya sedang mencuba untuk membuat persiapan dari segi tenaga dan wang ringgit sahaja... Lain-lain persiapan saya serahkan kepada pihak dewasa yang lebih meriah mahu menyambut lebaran..."

Hahahahaha....

Jadi, sesuai jugak dengan 'pemulihan ingatanku' bahawa aku mempunyai blog, akan kucuba untuk menulis kembali...

Hahahahaha.... (lagi)

No comments:

Post a Comment

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!