JANOS

JANOS
Selamat Datang

Friday, December 28, 2007

Mee Udang Kuala Sepetang???

Dalam perjalanan nak balik dari A.Star ke KL 24 Dec haritu, saja singgah nak try Mee Udang Kuala Sepetang "yang famous sangat tuh!!!"........

Dari tol Taiping Utara, dalam 20km sampai la ke Kuala Sepetang tu... masa sampai jam lebih kurang 6.45 petang dah pun... maklumlah bertolak dari A.Star pun dah dekat pukul 5...

Yang aku nak cerita ni, kami singgah la kat satu gerai... Warung toottt Mee Udang Banjir (namanya dirahsiakan) tapi ada kod 012 kat atas sign board dia tu...

Masa sampai tu, dah start tak berapa best, tempat kami parking tu sebelah dengan longgokan sampah, kulit udang dan sebagainya... Tuan-Tuan bayangkanlah, bagaimana baunya kulit udang tuh... dan ianya berada di seberang jalan depan Warung toottt tuh...

Takpelah, sabar jelah... nak merasa punya pasal, tahan napas jelah...

Bila dah dapat tempat duduk, datanglah "ratu" Warung tooott yang berskirt paras lutut, rambut panjang mengurai mengambil order...

Rupanya ada 2 jenis, nak udang RM5 atau RM10 boleh pilih... kami pun pilih la 2 pinggan yang RM5 punya.... masa ni jam 7 pm...

20 minit kemudian, sampailah air dulu... takpelah kira standard la tu air dulu walau nescafe o ais dan teh o suam ambil masa 20 minit... tengok meja lain yang sampai 5-6 minit lewat daripada kami pun baru dapat air....

Disebabkan kehausan aku pun sedut la air aku, sambil dok save juga satgi nak makan mee udang famous tu... Sikit-sikit aku sedut sampai habis... mee udang famous tak sampai-sampai juga... Hangin dah badan ni.... jam dah dekat 7.45... geng yang mai lambat tadi aku tengok dah start makan... takpa, pujuk hati mungkin depa order yang special kot.... sabar lagi nih...

Dekat pukul 8, dengan aku dok pikir jauh lagi nak drive aku pun bangun tanya "ratu" tadi tu7... lambat lagi ke order kami?

Tak lama, 1-2 minit lepas tu adik si ratu tu datang "abang order apa tadi? kertas order HILANG...."

ALLAH HUAKBAR... itu yang terpacul dari mulut aku... dengan sakit hati aku kata "takpalah, kensel sajalah"....

budak tu kata "takpe bang, kalau nak, boleh buat" (memang la hang boleh buat, tapi berapa lama pulak... aku tengok orang yang dapat mee udang pun dekat 1/2 jam tunggu baru dapat.... kata dalam hatilah...)

Memandangkan mai jauh, aku kata "oklah, buat SATU saja"

Tak lama pun, tak sampai 10 minit dah sampai (ni yang hairan, tadi bukan main lama buat sampai hilang order)

DAN.... bukan sebab sakit hati... memang mujurlah RE-ORDER satu saja... MEE UDANG yang kononnya SEDAP sangat tu... rasanya tak dak beza mana pun dengan tempat lain.... bezanya mungkin sebab udang fresh dan banyak (15 ekor) sajalah kot.... rasa kuah/mee tu BIASA saja, tak tara mana pun, orang Kedah kata...

Nasiblah, makan sajalah...

Dan hasilnya, malam tu kami sampai KL 12.30 tengah malam... "kenyang" mee udang punya pasal..

Kesian...

Sekian...

p/s: niat nak tangkap gambar Warung tooottt 012 tolong promosi free tak jadi kalau dah macam ni pengalamannya... :-)

2 comments:

  1. la awat hang tak ambil gambaq...kena sebarkan...naya org p makan kat sana? bila masa mee udang jadi popular? dia pakai udang apa..galah ke otak udang?

    ReplyDelete
  2. Aih! sampai sejam dok tunggu mee udang! aku rasa waitress tu otak udang la kot banyak sgt makan mee udang!

    ReplyDelete

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!