JANOS

JANOS
Selamat Datang

Wednesday, October 22, 2008

Hanya Tuhan Yang Tahu

Kadang-kadang, bila menunggu sesuatu yang belum pasti ni amat menyeksakan... Sebab kita tak tahu apa akan terjadi, apa ketentuan yang Allah telah tetapkan untuk kita... Bagaimana nasib kita, untung ke, rugi ke, hanya Allah yang Maha Mengetahui...

Aku pun dalam situasi yang sama sekarang ni... saban hari menunggu... satu yang aku pasti, aku tahu perkara apa yang aku tertunggu-tunggu, ternanti-nantikan itu... aku pasti perkara yang aku tunggu itu, cuma hasilnya sahaja yang belum pasti... positif atau negatif... lambat atau cepat... tapi jawapannya pasti ada... pasti...

Saban hari aku hanya mampu berdoa kepada yang Maha Esa... semoga penantian aku ni berakhir secepat mungkin... aku tahu secepat mana yang aku mahukan... kalau boleh sekarang juga sebaik menghabiskan ayat ini aku mendapat jawapan itu.... tapi semasa aku menaip ayat yang terbaru ini, jawapan itu belum juga aku dapati...

Mungkin Tuhan mahu menguji aku... Ya, hidup ini penuh dengan ujian... semasa senang mahupun susah... Selalu aku tidak lupa untuk berdoa agar penantian aku berakhir dengan kadar segera... cumanya mungkin Tuhan masih menguji aku kerana mungkin disebabkan kalau ketika hendak sembahyang, aku kadangkala bertangguh... tetapi kalau nak meminta hendak kadar segera hasilnya...

Ya Allah, aku hambaMu yang lemah... Segala pujian-pujian hanyalah untukMu Ya Allah... Selawat dan Salam ke atas junjungan besar, Nabi Muhammad SAW.... Ya Allah sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Mengetahui... PerancanganMu amat sempurna Ya Allah... Aku berserah kepadaMu Ya Allah... Engkau permudahkanlah urusan hambaMu ini Ya Allah... Amin Ya Rabbal Alamin...

1 comment:

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!