JANOS

JANOS
Selamat Datang

Monday, January 4, 2010

Dah Empat Hari...

Hmm... sedar tak sedar, dah empat hari hampir berlalu bagi tahun 2010 ni... Biasalah kan, orang kata begitu cepat masa berlalu.

Pada malam menjelang tahun baru, aku dan isteri secara kebetulan dapat 'melayan' bunga-bunga api yang dipancarkan dari pelbagai pihak penganjur di ibu kota dari tingkat 21, Sri Maya Condo, Setiawangsa.

Kebetulan kerana, pada awalnya kami hanya berniat pusing2 cari port tapi tak semena-mena terjumpa Asaq dan isterinya Faizah dan anak-anak di Wangsa Walk Mall. Depa pun pelawa untuk bersama-sama ke Sri Maya kerana depa nak layan bunga api di rumah parents depa. Ibarat orang mengantuk disorongkan bantallah kan?

Apa yang best, dari Sri Maya kami dapat lihat pertunjukan bunga api dari pelbagai sudut sehingga yang dari Genting pun jelas kelihatan. Tapi satu yang agak menarik untuk diceritakan, masa bunga api dipancarkan berbeza-beza bagi sesuatu tempat. Ada yang 3 minit awal dari detik 12.00 tengah malam (mengikut jam aku) dan ada pula lewat 5 minit. Mungkin jam penganjur tak selaras. Ada yang cepat, ada yang lambat... Ataupun bunga api tidak dipancarkan tepat jam 12.00 tengah malam, sebaliknya diadakan ucapan, nyanyian dan sebagainya dulu... Entahlah, aku tak tahu sebab berada di Sri Maya.

Apapun, jutaan terima kasih kepada Asaq sekeluarga. Nanti kalau time MERDEKA, bagitaulah kalau nak balik Sri Maya... hehehehe

Jadi sebagai pembuka tirai entry 2010 ni, aku ucapkan selamat bertambah maju jaya kepada semua pada tahun baru ini... (walau dah empat hari berlalu)

2 comments:

  1. patutlaa terpanggil nk bukak blog ni..rupe2nye ade nama aku..heheheh...

    ReplyDelete
  2. hehehehe... tak perasan... tapi orang tu 'perasan' lak... hahhaha

    ReplyDelete

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!