JANOS

JANOS
Selamat Datang

Thursday, February 4, 2010

Celcom ohhh Celcom...

Kebelakangan ni, kami menghadapi detik sukar melayari internet selepas jam 8 malam... Untuk pengetahuan, kami menggunakan Celcom Broadband (CB) yang telah dilanggan bagi tahun ketiga tahun ni...

Sebelum ni, agak ok bila surf waktu malam, walaupun kadang-kadang hampeh jugak... tapi kebelakangan ni menyakitkan hati sangat... asal malam saja 'kong'...

Masalah terasa sangat sebab siang aku guna di tempat kerja, standard dia memang agak bagus... tapi bila malam, giliran isteri pulak, mulalah dia (CB) jadi hampeh.... bila CB tu jadi hampeh, isteri pun merungut la tuduh aku sengaja taknak bagi dia pakai... hahahahah dan mulalah aku pun jadi hampeh sebab geram.... hahahhaha

Mula-mula kami jangkakan sebab faktor cuaca... yelah, 2-3 minggu lepas kerap hujan dan berangin time malam.... tapi bila dah tak hujan, CB tu pun sama gak hampeh... mula la aku tuduh penghuni kawasan umah ni dah ramai pakai CB memalam, jadi 'berebut' line...

Tapi masalahnya, mengapa pihak penyedia perkhidmatan tak bersiap-sedia dengan kadar penggunaan yang tinggi? Mana mungkin boleh jadi istilah 'berebut line' sampai menyebabkan jadi slow... Bagi aku, sepatutnya pihak Celcom dari awal lagi sepatutnya menyediakan dan bersiap-sedia seperti setiap orang di Malaysia akan menggunakan perkhidmatan mereka!!! Takkan cuma sediakan 'gelombang' untuk 10,000 orang sahaja (angka sekadar contoh)...

Yelah, korang meniaga... tapi kami sebagai pelanggan tak puas hati... apa kejadahnya??? (bak kata seorang pengacara rancangan ntv7 dahulu, aku dah lupa nama).... tiap bulan korang hantar bil... lambat sehari dua aku bayar korang dah mula sms reminder...

Ni kalau aku email, hantar surat kat korang ni, mahu pulak korang jawab "kami menyedari masalah ini, kami sedang mengatasi..." ataupun "kami cadangkan pihak tuan melanggan pakej yang lebih mahal agar tuan dapat menikmati penggunaan dengan lebih berkesan".... hahahahhahahahaha....

Jadinya, sementara boleh merungut kat blog ni menggunakan CB ni, aku bising kat sini sahaja sebab dah boleh menjangka jawapan yang akan aku dapat... itu kalau dapat jawapan la... kalau depa diam terus... hmmm....

Dalam dok sakit hati ni, mula la survey STREAMYX pulak... memang pakej agak baik, dah memang terbukti streamyx terbaik setakat ni, cumanya kalau pakai streamyx, memang confirm kami pakai internet time malam sajalah... sebab ianya tak boleh mobile seperti CB... walaupun namanya streamyx broadband.... kurang praktikal sebab aku PERLU menggunakan internet di tempat kerja.... (aku bayar sendiri - company tak tanggung... hahahahahha)

pakai dua-dua? siang CB, malam streamyx? huh.... takkan nak tambah hutang pulak kan? jadinya, bersabar sahaja sementara ada perkembangan lain...

penat....

No comments:

Post a Comment

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!