JANOS

JANOS
Selamat Datang

Thursday, February 25, 2010

Just When I Taught I Was Out....

They pull me back in!!!

3 minggu lepas, seorang sahabat zaman sekolah datang kepadaku dan mencadangkan sesuatu kepada aku dan minta bantuan aku untuk aturkannya... Tapi tidak bolehlah aku dedahkan siapa dan apa tugasan tu, namun apa yang pasti ianya LEGAL!!! So jangan bimbang ya kawan-kawan...

Ianya berkaitan masa depan sahabat ini dalam satu bidang yang diminatinya... Juga survivornya dalam bidang berkenaan, dan mungkin juga tempiasnya akan kena kat aku juga sedikit sebanyak sekiranya menjadi kelak...

Benda yang dia minta tolong tu agak berat dan perlukan banyak pengorbanan juga la... tapi sebab aku dah pernah berpengalaman sikit dalam benda-benda macam ni, mungkin itu sebabnya dia approach aku kot... tak pun sebab aku salah satu cabang yang boleh bagi dia bantuan tu... yaa... mungkin juga... orang bijak biasanya akan minta bantuan dari pelbagai cabang tanpa perlu mendedahkan kepada pihak yang lain... kalau dia belum terfikir taktik ni, akan aku cadangkan kat dia nanti... (sebab tu aku suka menulis, idea aku akan bercambah - iklan)

Apapun, bila dia cerita kat aku objektif dia dan minta bantuan aku, lantas aku terimbau (terkenang) kembali tugasan-tugasan aku yang berkaitan, dan memberikan dia sedikit idea asas untuk dia bermula. Bukan nak 'masuk bakul angkat sendiri' cuma mungkin aku ada pengalaman dan 'skill' dalam benda yang dia hajatkan itu.

Sebenarnya, sejak 2 tahun kebelakangan ini, aku dah merasakan bahawa 'i'm out of that business' tetapi masih juga mengikut perkembangan semasa berkaitannya... cumanya tidak melibatkan diri secara aktif sahaja kerana aku adalah seperti RONIN... (klik saja kat perkataan ronin tu kalau nak tahu apa tu ronin)

Tapi tiba-tiba seorang yang amat rapat dengan aku, sahabat aku, minta tolong aku. Takkan aku nak menolak? Dia pun tahu aku bukan jenis berkawan sebab nak imbuhan atau kerana pangkatnya, mungkin sebab itu juga dia cari aku. Inilah sebab aku kata "JUST WHEN I TAUGHT I WAS OUT, THEY PULL ME BACK IN" untuk kembali merencana dan menganalisa serta merangka strategi demi sahabat aku tadi...

Mungkin ada yang kurang paham apa benda aku dok mengarut ni... harap maaf la ye... ini kira tempat meluah dan mencari idea juga bagi aku... kalau takda sapa yang paham tu, andaikan sahaja entry ni untuk aku baca sendiri pada masa depan... hehehehe

Ok adios..

No comments:

Post a Comment

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!