JANOS

JANOS
Selamat Datang

Wednesday, July 2, 2008

Kronologi Nasi Daging Merah

Gambar di atas menunjukkan sebungkus Nasi Daging Merah. Ianya adalah antara makanan rutin aku sejak menetap di KL ni.... Aku tidak mahu membebel panjang, cukuplah anda semua melihat perkara berikut:

2001 ----> RM2.70
2004 ----> RM3.00
2007 ----> RM3.50
1 Julai 2008 ----> RM4.00

Terdapat notis di gerai tu, lebih kurang bunyinya

"ASSALAMMUALAIKUM KEPADA SEMUA PELANGGAN, PIHAK KAMI TERPAKSA MENAIKKAN HARGA NASI DAGING MERAH KEPADA RM4.00. DIHARAP KALIAN MEMAHAMI KENAIKAN HARGA DAN KOS BARANG SEKARANG. TERIMA KASIH DI ATAS SOKONGAN KALIAN. WASSALAM"
Nak kata apa kan? Semua pun naik harga. Menteri KPDN&HEP saja yang kata dan jamin tak naik... Enough said!!!

Kalau macam ni, mungkin makanan rutin kebanyakkan rakyat Malaysia akan beralih pula kepada mee segera seperti gambar di bawah....


2 comments:

  1. hahaha!
    mee segera pon kene wat sendiri kalu makan kat mamak rm3.50.
    tu sebab kalu aku kat mamak kalu lapo sgt pon takkan makan maggi goreng sebab tau rugi!

    patut kedai makan sediakan option mcm restoran fast food, ie., nasi daging merah value meal; small, medium, large.

    lagi satu aku tak paham cukai 5%. penah sekali nak beli rokok pon dia masukkan cukai(ni kat kedai makan mamak la ni). aku siap cakap rokok mmg dah siap cukai ko nak letak cukai pejadah?
    begaduh la dgn mamak tu dan aku tak jadi beli.
    wakakaka!

    ReplyDelete
  2. ko penah mempengaruhi seluruh warga opis kita utk makan nasik daging merah kt AU kegemaran ko ni...opis 4-5 org je..hehehee..

    ReplyDelete

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!