JANOS

JANOS
Selamat Datang

Friday, July 11, 2008

Tenak Lintah, Benih Lintah

Antara projek meniaga yang hebat, orang ramai pengusaha minat sekarang ni ialah ternakan lintah...

Sana-sini orang cakap pasal ternak lintah...

Dalam Buletin Utama pun dah pernah ada cerita pengusaha lintah di Kelantan yang berjaya....

Mamat ni pun dah jadi mentor kepada penternak lain...

Selain tu, kalau bab-bab ternakan ni, sama ada keli dalam tangki / kanvas, hinggalah lintah ni, kita akan dapati banyak pengusaha yang "boleh cari makan dengan menganjurkan kursus-kursus kepada mereka yang berminat...

Bercerita bab ternakan lintah ni, tidak dinafikan prospek memang ada untuk berjaya... modalnya pun tidaklah besar sangat (bergantung kepada jumlah tangki ternakan)

Ada seorang sahabat aku, Haji Azrai namanya juga berminat menceburi ternakan lintah ni...

Beliau sekarang antara pembekal benih lintah yang aktif....

Beliau tidak menganjurkan kursus, tetapi beliau melihat kebanyakkan pemberi kursus / mentor GAGAL menyediakan benih-benih lintah kepada pengusaha yang ingin menceburi perniagaan ini, maka beliau sanggup membekalkan benih-benih lintah kepada pengusaha yang berminat.

Semoga berjaya aku ucapkan kepada Haji Azrai dan pengusaha-pengusaha lintah yang lain...

Jumpa lagi...

2 comments:

  1. Assalamualaikum.. saya nurul pelajar Universiti tempatan, saya berminat untuk membuat temujanji dengan Usahawan Lintah. Boleh saya dapat contact num. atau email untuk berhubung dengan pihak tuan?

    ReplyDelete
  2. maaf, tidak dapat membantu kerana sudah lama tidak berhubung dengan pengusaha (lost cantact)... terima kasih kerana berkunjung... maklumat saya boleh semak di badge Facebook seperti di kanan.. TQ

    ReplyDelete

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!