JANOS

JANOS
Selamat Datang

Tuesday, September 15, 2009

Penat tapi tak ngantuk....

Hari ni aku menjalankan beberapa urusan yang memenatkan... Dari pagi (jam 11 sebenarnya ketika matahari panas membara) aku dah parking kereta kat LRT Jelatek... arah tuju dengan LRT ialah nak ke Masjid Jamek, kemudian transit naik Star (Ampang Line) ke stesen Bandaraya untuk ke Medan MARA...

Dari Stesen Bandaraya, jalan kaki ke Medan MARA... tengah panas tuh... pastu setel urusan tak sampai 5 minit, patah balik ke LRT... Beli tiket dan menuju ke stesen PWTC pulak... arah tuju ialah SSM kat The Mall... ada beberapa urusan perlu diselesaikan.....

Dari The Mall, dengan gagahnya aku jalan kaki lagi ke area Chow Kit... jejalan cari barang.... hampir 2 jam jugak pusing2... peluh jangan cerita la... dengan hausnya lagi... perghhh.... dugaan atau sengaja nak menduga diri sendiri ni?

Pastu lebih kurang jam 2 petang, ambik Monorel dari stesen Chow Kit menghala ke Stesen Bukit Nanas... tujuan nak transit ke LRT Kelana Jaya Line (Putra) dan balik ke Jelatek ambik kereta... Dari monorel ke LRT Dang Wangi pun jalan kaki lagi... gagah aku nih...

Sampai di Jelatek, start kereta, menuju ke opis saudara Joetiffa pulak... saja penuji jemputan dia untuk sembang2... tengah jem dan panas terik kugagahi jua... perit dan kepanasan serta kehausan aku abaikan demi tidak menghampakan permintaannya...

Jam 4.30 petang, aku mula bergerak untuk balik ke rumah. Kali ini demi memenuhi permintaan isteri pula untuk berbuka puasa di KLCC sambil jalan-jalan di sana. Kami berbuka di Pizza Hut... tanpa segan silu, aku menghabiskan minuman berkarbonat segelas dengan dua kali teguk sahaja, sekali semasa berbuka dan sekali lagi selepas menghabiskan sebiji pizza personal... hehehehe

Aktiviti di KLCC berakhir kira-kira jam 10 malam, namun aktiviti aku untuk hari ini belum berakhir... selepas menghantar isteri balik, aku keluar semula, kali ini menuju ke rumah saudara Azhar (Asaq) di Lembah Pantai...

Badan yang keletihan dari pagi lagi, aku gagahkan juga ke sana... Sampai di rumahnya kira-kira jam 11.15 malam... Selesai urusan, balik ke rumah dan selamat tiba jam 12.30 pagi...

Rupanya badan yang penat itu belum menjamin tidoq yang lena... Dan hasilnya pada jam 2.30 pagi, aku ON laptop ini dan mula menaip artikel ini... Masalahnya, Badanku Penat Tapi Aku Tak Dapat Tidoq!!!

No comments:

Post a Comment

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!