JANOS

JANOS
Selamat Datang

Monday, April 19, 2010

Yang Menarik Perhatian...

Alhamdulillah, aku masih diberikan nafas untuk terus berada di muka bumi ini. Syukur juga kerana kalian penjenguk juga diberikan kesempatan untuk membaca setelah klik memilih blog ini.

Dua tiga hari lepas ada beberapa berita yang menarik perhatian aku. Bermula dengan aktiviti penamaan calon dalam pilihanraya kecil Hulu Selangor pada hari Sabtu. Apa yang menarik perhatian aku ialah bertandingnya dua orang calon bebas iaitu Johan Mohd Diah dan VS Chandran. Apa yang menarik, Johan adalah ahli UMNO manakala VS Chandran adalah ahli MIC yang sedang digantung keahlian. Kedua-dua mereka ini khabarnya akan dipecat dari parti masing-masing dalam tempoh terdekat kerana bertanding sebagai calon bebas.

Pandangan peribadi aku, mungkin terdapat beberapa faktor yang boleh dihuraikan tentang kejadian ini. Apa yang pasti, mereka berdua pasti akan mendedahkan mengapa mereka 'perlu' bertanding dan membelakangkan parti sendiri (UMNO dan MIC adalah dalam komponen Barisan Nasional yang meletakkan calonnya - P. Kamalanathan dari MIC)

Cukup cerita itu, tidak mahu mengulas lanjut kerana anda boleh membaca ulasan di lain-lain blog. Terima kasih.

Berita kedua yang menarik perhatian aku ialah tentang kemalangan maut yang menimpa seorang artis iaitu Achik Spin. Kemalangan telah berlaku di susur keluar Pajam/Nilai di Lebuhraya Kajang-Seremban (LEKAS) telah meragut nyawa artis tersebut serta menyebabkan kecederaan parah kepada sepupunya yang turut berada di dalam Toyota Estima yang dipandu Allahyarham.

Dalam kemalangan ini, kereta tersebut telah terbakar setelah melanggar signboard susur keluar tersebut. Diberitakan kereta telah rentung. Walau bagaimanapun, Allahyarham telah meninggal dunia sebelum kenderaan terbakar dan kedua-dua mangsa sempat dikeluarkan dari kenderaan tersebut sebelum ianya terbakar. Lihat gambar DISINI

Nampaknya, sedar atau tidak sejak kebelakangan ini kita (aku) telah membaca dan mendengar banyak kemalangan yang melibatkan kenderaan yang terlibat telah terbakar. Mungkin secara kebetulan atau sebab-sebab tertentu seperti bahan bakar yang digunakan, tidak dapat aku huraikan. Ianya hanya berlegar di fikiran.

Perkara ketiga yang menarik perhatian aku ialah bagaimana dalam persaingan merebut kejuaraan EPL, persaingan sengit di antara pasukan Chelsea dan Manchester United (aku bukan penyokong mana-mana pasukan EPL, cuma kalau ada kesempatan aku akan menonton - maklumlah pakej sukan ASTRO telah mahal, alang-alang ada pakej sukan, layan sajalah bila mahu).

Yang menarik perhatian aku ialah keputusan perlawanan hujung minggu lepas. Chelsea telah tumpas kepada Spurs 2-1, manakala gol pada masa kecederaan Man Utd telah merapatkan perbezaan mata di antara kedua-dua pasukan kepada satu mata sahaja. Pasti penyokong kedua-dua pasukan ghairah untuk menantikan kesudahan persaingan musim ini yang cuma berbaki tiga perlawanan lagi bagi setiap pasukan kalau tak salah aku. Satu lagi pasukan yang dua-tiga minggu lepas berpeluang untuk merebut kejuaraan liga iaitu Arsenal, diberitakan telah mengangkat 'bendera putih' dalam perebutan ini.

Inilah tiga kejadian atau peristiwa yang menarik perhatian aku dua tiga hari lepas.

Sekian, jumpa lagi...

No comments:

Post a Comment

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!