JANOS

JANOS
Selamat Datang

Friday, April 24, 2009

A Busy Week...

Hmmm.... memang banyak hal kena handle minggu ni.... Dari hari Isnin lagi hinggalah today, Jumaat - memang 'pulun' abis....

Yalah, sejak aku kat tempat baru ni, memang tak berenti lagi kerjanya.... pertamanya sebab nak paham operasi, keduanya sebab aku memang kat bahagian student recruitment yang memang musim pengambilan sekarang ni, ditambah pulak dengan pengambilan khas program tajaan Kem. Belia & Sukan, pastu hostel pelajar pun aku diminta jadi penyelia....

Tapi aku tak merungut, malah ikhlas cakap, alhamdulillah aku tak rasa presure.... semoga Allah SWT sentiasa memberikan aku ketenangan dalam menunaikan amanah yang diberikan....

Hari ni juga, 24 April, genap sebulan dah aku kat sini.... Dan aku sememangnya telah dan akan diuji akan keupayaan aku dalam menjalankan tugas... Beberapa perkara seperti yang aku sebutkan di atas telah diamanahkan untuk aku uruskan... Dan ada tambahan lagi tugasan yang mana aku akan ke Labuan pada minggu kedua Mei...

Sebenarnya peluang yang ada ni akan menguji sama ada aku lulus atau tidak dari pihak majikan... aku faham semua tu.... dan aku tidak merungut kerana inilah jalan yang aku telah pilih...

Aku juga amat bersyukur kerana dengan pengalaman kerja di pelbagai cabang jenis operasi syarikat dan macam-macam karenah manusia yang aku telah jumpa, aku mampu dengan cepat menyesuaikan diri di tempat ni....

Cuma mungkin aku tak dapat lari dari membezakan karenah pengurusan dengan tempat-tempat terdahulu, yang mana bagi aku adalah normal. Yang penting selagi aku dapat menjalankan tugasan yang diamanahkan, cukuplah.... itu yang penting.... walaupun ada masa tertentu aku terpaksa mencuci 'taik' yang ditinggalkan oleh orang terdahulu.... tapi aku berharap agar mendapat sokongan yang sepatutnya daripada pihak pengurusan.... ini amat penting kerana kalau sebagus mana 'pakar' yang dilantik pun, kalau pengurusan lambat dan lemah, akan merugikan organisasi itu sendiri....

Cukuplah kot.... panjang dah bebel ni... hangpa paham ke tak paham ke, aku pun tak tau....

Ok, nak ke posting seterusnya pulak :-)

No comments:

Post a Comment

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!