JANOS

JANOS
Selamat Datang

Sunday, June 29, 2008

Laporan Polis kes Liwat....Strategi? Kebetulan? Fitnah?

Malaysia kecoh lagi!!!

Kali ni tiba-tiba nama Saiful Bukhari Azlan menjadi sebutan ramai...

Kisahnya kerana laporan Polis ini:

“Saya Mohd Saiful Bukhari b Azlan ingin melaporkan bahawa saya telah diliwat oleh majikan saya. Perkara ini berlaku tanpa kerelaan saya. Kejadian terakhir berlaku 26/6/08 di Unit 1151, Kondominium Desa Damansara, Jln Setia Kasih, KL. Oleh itu, tujuan laporan ini dibuat untuk mendapat pembelaan dan keadilan keatas diri saya. Saya juga berasa bimbang dengan keselamatan diri dan keluarga saya jika perkara ini tersebar luas di khalayak ramai. Majikan saya Dato Seri Anwar Ibrahim - Ketua Umum PKR.”

Lantas, suasana tidak tenteram telah berlaku dikalangan penyokong DSAI. Sehingga diberitakan DSAI terpaksa bersembunyi di Kedutaan Turki di Kuala Lumpur. DSAI juga menafikan sekeras-kerasnya dakwaan atau laporan Polis tersebut, walaupun Polis masih menjalankan siasatan.

Beliau juga terpaksa melarikan diri ke Kedutaan Turki, kerana menyatakan nyawanya terancam. Tak pasti pulak aku, siapa yang ancam nyawa dia, atau sekadar nak meraih sokongan.

Aku juga bersembang / YM dengan seorang rakan tadi... topik ni jugak la yang jadi isu... dia kata strategi pihak tertentu seperti No. 1, No. 2, ex-No.1, 'teringin' nak No.1 dan lain-lain lagi....

Ada juga katanya taktik nak menjahanamkan parti tunjang kerajaan oleh pimimpin No. 1 dengan berpakat dengan DSAI... hehehehe macam2 teori.

Atau adakah kebetulan laporan ni dibuat sebabnya pengadu dah tak tahan 'menahan'? Cuma masanya tak sesuai? Tapi dah tak tahan, nak tunggu masa sesuai lagi apanya, ye tak?

Tapi dalam kes ni, bukan pengadu yang menerima ancaman bunuh atau meminta 'protection' dari pihak Polis, tapi yang diadu pula yang menerima ancaman bunuh?

Pelik laaa....

Sampai tahap ni, terus terang aku katakan tak tau sapa yang betul, sapa yang salah... sampaikan aku komen dalam blog YB Kulim (PKR) :

Salam YB,politik la ni awat teruk sangat?tak tau sapa betui, sapa salah...nak percaya mana2 pihak pun tak tau la, sebabnya, tak nampak 'hasil' pun mana2 pihak...semoga Allah tunjukkan kebenaran, tak kira la PiKayAr ka, Ameno ka, BeEnd ka...tak tau dah sapa yang betui....

Hehehe... sambil aku dok taip ni, YB Kulim pun post satu berita yang aku rasa agak serius dan perlu perhatian.

Yang pastinya, drama ni masih belum tahu apa kesudahannya......

p/s: rasanya posting aku ni paling banyak link....

Salam...

5 comments:

  1. Hehehe! Lagi2 kes liwat. Tak abih2. Buatla kes main dgn lembu ke, ayam ke.
    Mamat ni aku tatau la dia samada dah kene torture dgn polis suh wat statement ataupun dia mmg tak malu giler.
    Aku bukan nak sokong sgt mana2 membabi buta, tapi aku tgk senario politik kat mesia ni mcm telenovela, takpon mcm citer arahan razak mohaideen. Takdak idea lagi baguih ka?
    Lepas ni ezam plak wat laporan kena kolom dgn azizah.

    ReplyDelete
  2. telenovela mesti ada unsur2 seks kan?

    baru la dapat sambutan box office...

    ReplyDelete
  3. Ni semua nak divert attention je, 'red herring'. Kes altantuya, Kes JJ, Kes lingamgate, apa kes?
    Kuikuikui.

    ReplyDelete
  4. klu dok cite main blakang kulum mengulum 69 jilat menjilat dan segala aksi seks..pastu maki memaki bodoh membodoh anjing menganjing....ko tak tau procedure..ko tak tau undang2..ko hina raja...Bila masa nak tolong RAKYAT..bila masa nak selit cite pasal org kampung yg tak cukup duit belanja anak sekolah..ntah la labuuuuuuuu....

    ReplyDelete
  5. dah nama pun ahli politik, main peranan bahagian 'berpolitik' sajalah...

    mana ada masa nak tolong orang kampung... kampung punya hal, soh ketua cawangan jelah setel...

    hahahahhaa....

    nyammpahhh....

    ReplyDelete

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!