JANOS

JANOS
Selamat Datang

Wednesday, January 21, 2009

SMS punya cerita...

Ada sorang kawan aku ni, aku pelik sekarang ni cara dia berkomunikasi melalui sms... dulu tak ler teruk macam ni sangat....

Sebabnya dia ni jenis susah nak taip panjang sikit, malas mungkin....

Kejadian terbaru, aku terjaga jam 2.15 pagi tadi sebab ada sms masuk... dah la aku ni dah biasa tidoq sebelah hp, bukan sebab 'gila hp', tetapi dah terbiasa sejak aku kerja dengan satu company logistik dulu, kena on call 24 jam... kena layan call even 2-3-4-5 pagi....

Berbalik kepada sms kawan aku tadi, soalan yang aku nampak dalam sms tu

'free tak khamis ni?'

What the H***!!!

sebelum kul 12 malam takleh tanya ke? apa masalahnya pulak aku free ke tak... aku tengah tidoq ni... kalau kawan tak berapa nak rapat, aku dah reply

'tak berapa nak free sebab tak cukup tidoq malam ni terkejut sms hang masuk!'

Tapi aku tak jawab terus....

Pagi tadi around 8.30 baru aku jawab,

'setakat ni free. agak2 pukul berapa'

Dia jawab sms dengan pantas, mungkin dok tunggu reply aku dari 2.15 pagi tu...

'pg'

aku malas nak tanya apa hal, apa aktiviti, nak ke mana atau apa sebab kredit hp aku pun bukannya banyak, aku jawab

'ok'

walaupun aku tak tahu apa akan berlaku pagi khamis ni...

entahlah...

sejak kebelakangan ni dia memang pemalas nak taip sms... last week dia datang kl (sebenarnya kawan aku ni dari kedah), pada satu petang dia sms aku

'aku ada kat kl, umah si polan'

aku reply 'bila sampai, apa plan?'

'takda plan'

aku jawab 'ok'

'macamana honeymoon?'

aku jawab 'rahsia, mana boleh bagitahu, hal rumahtangga :-p'

dan kami berbalas sms banyak jugak sampai aku terpaksa top up lagi RM10 sebab tak mau menghampakan kawan yang datang dari jauh...

tiba-tiba mungkin selepas sms yang ke 20, dia tanya 'takmau jumpa aku ke?'

aku reply, 'dah 20 sms baru nak tanya, tadi aku tanya apa plan, tak mau cakap... tadi ada juga semangat aku nak keluar... ni dah petang, dah malas pulak.. tengokla malam ni', agak geram la aku sebab takmau straight to the point...

Yaaaa, straight to the point...

Bukannya nak bercinta dengan dia pun, kawan, apa nak malu... ajak jelah... if aku tak dapat, tpaksa la terima... sms ni kalau boleh guna la untuk point2 penting... kalau dah sampai 20 sms baru nak nyatakan hajat, baik call aku je terus.... boleh aku simpan kredit aku untuk benda lain... ishhh

itulah, kadang-kadang aku jadi pelik... bukannya baru kenal 2 hari lepas yang nak malu-malu, bagitau jelah apa hajat supaya senang aku nak decide...

sepatutnya, kalau dia rajin, sms yang aku terima 2.15 pagi tadi sepatutnya berbunyi

'aku akan sampai kl pagi khamis dengan bas, ada program di _____ jam ____. Nak minta tolong amik aku kat ____ dan hantar ke _____ dan jemput semula jam ____. Boleh tak?'

Patutnya begini kan? Tak kisah la aku free ke tak, kalau aku tak free ke apa ke boleh aku cari jalan nak senangkan kawan2... kalau di sms seperti di atas aku terima tadi, pasti aku dengan senang hati jawab

'boleh, bas sampai rawang tolong kejut aku'

atau

'pagi aku takleh amik dan hantar, ada hal... tapi time hang selesai program aku free. kalau dari stesen bas, hang boleh amik LRT utk ke tmpt prog., turun stesen LRT ____. selesai prog tunggu aku. apa2 hal call.'

atau

'maaf, kul 12 malam tadi baru aku janji dengan member aku nak pi seremban hari khamis... awat tak sms aku jam 10?'

hahahhahahahahah

No comments:

Post a Comment

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!