JANOS

JANOS
Selamat Datang

Monday, March 23, 2009

Hobi Yang Terpendam....







Akuarium!!!


Ya... ianya dah lama aku pendam untuk menjadi hobi aku.... Tetapi sekarang, aku dah berjaya merelialisasikan hobi yang terpendam ini.... dah lama dah....
Semuanya bermula bila isteri aku, suarakan nak bela ikan kecik-kecik... apa lagi, aku lantas setuju sajalah... mungkin juga dia tau suami dia ni memang nak ada akuarium...
Mulanya kami beli akuarium kecik saja, yang tak perlukan penapis, oksigen dan sebagainya... bela ikan Swordtail 4 ekor... selepas hampir 3 minggu, hanya seekor yang survive, yang kami panggil Otai...
Maka setelah rasa masanya sesuai (atau aku dah boring cuma ada seekor saja), kebetulan pula jumpa kedai yang jual akuarium yang murah, kami beralih kepada akuarium yang lebih besar, 2 kaki... besar la bagi beginner kan?
So sekarang, kami ada:
2 ekor Swordtail (beli tambah nak bagi kawan)
9 ekor Gapi
6 ekor Betta
1 ekor Bandaraya - sebagai AJK Kebersihan
Dan pastinya, jika ada modal nanti, akuarium akan aku tambah, bagi mencapai hajat aku untuk menghias akuariu dengan beberapa konsep yang dah lama aku inginkan...
Tentunya juga, ikan Arowana akan menjadi idaman bila dah rasa 'pandai' bela ikan....
Tunggu saja update aku nanti pasal hobi ini....



No comments:

Post a Comment

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!