JANOS

JANOS
Selamat Datang

Thursday, March 5, 2009

Memory Part 1

Ada beberapa tarikh yang aku akan ingat sampai bila-bila... Ianya melibatkan peristiwa yang boleh aku katakan sebagai mengubah hidup aku ni... hehehehe....

Jadi, dalam sekuel "Memory" ni, aku nak membuktikan bahawa aku ni bukannya lemah dalam mengingati sesuatu.... Ada peristiwa yang best, ada peristiwa yang tak best...

Jadi, aku nak mulakan Memory aku ni dengan satu peristiwa pada tahun 1992... masa ni aku dalam form 2...

Kejadian ni berlaku pada hari Khamis, 1 Muharam 1413 bersamaan 2 Julai 1992.
Ianya adalah hari cuti umum sempena sambutan Maal Hijrah.

Pada sebelah petang tu, aku bersama seorang sahabat, Erwan Bin Ramli bermain bolasepak di padang sebelah rumah aku... Padang kecil je pun, main sepak-sepak saja pun, bukan serius punya permainan...

Dan pada tengah main tu, aku terpijak bola lalu terjatuh... Semasa jatuh tu, secara refleks aku menongkat tangan kiri aku ke tanah...

Mungkin kerana kekurangan kalsium, tangan aku PATAH!!! Tak rasa sakit pun, cuma semasa bangun tangan aku dah berbentuk huruf U....!!!

Erwan lantas berlari memberitahu mak aku... dan permainan sepak-sepak bola petang tu terhenti begitu sahaja sebab aku dah PATAH TANGAN KIRI!!!

Jadi malam tu, mak bawa aku jumpa bomoh patah... Dan selama hampir 2 minggu tangan aku berbalut dengan kandungan ubat tradisional... Alhamdulillah, ianya bercantum semula...

Dan sampai sekarang, tangan kiri aku ni masih ada kesan patah... ianya tidak boleh dipusingkan seperti untuk menadah tangan seperti tangan normal... Tapi dalam keadaan biasa, mungkin tiada siapa yang perasan yang ianya pernah patah... :-)

Jadi tarikh 1 Muharam setiap tahun, aku akan mengenang sebagai tarikh tangan kiri aku patah...

p/s: Aku cuba cari di mana gambar x-ray tangan aku tu, tapi tak jumpa pula... kalau jumpa nanti, aku akan upload...

No comments:

Post a Comment

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!