JANOS

JANOS
Selamat Datang

Friday, May 15, 2009

Out-Station...

Minggu ni, satu minggu aku tak jengah internet... apatah lagi jenguk blog...

Sebabnya, aku out-station ke Labuan dan Kota Kinabalu...

Labuan

Kunjungan ke Labuan merupakan kunjungan aku buat kali kedua. Kali pertama pada tahun 2000 lalu, itupun sekadar transit lebih kurang 3 jam sementara menunggu feri ke Negara Brunei Darussalam.

Kunjungan kali ni lebih panjang, dapat bermalam 3 hari di Mariners Hotel. Hotel 2 bintang, tapi sesuai la dengan trip buat kerja. Lagipun ada tempat tidur, mandi dan salin baju pun dah cukup.

Bab makanan pula, memang agak sukar sikit sebab masakan di Labuan ni terasa seperti 'tak cukup garam' je... Breakfast kat hotel pun sama, tapi bedal sajalah buat alas perut.

Cuma nasib baik sebab lunch ada satu restoran yang masakan dia ada iras-iras rasa semenanjung... kira ok la tu... Kalau tak makan situ pun, layan KFC sajalah yang dah memang kita tahu rasanya... hehehehe...

Sebenarnya ada tempat-tempat makan yang sedap-sedap, tetapi memandangkan agak jauh dari hotel (walaupun Labuan tak sebesar mana) dan faktor kemalasan untuk keluar jauh dan mungkin harga yang lebih tinggi, maka makan sajalah apa yang ada dekat-dekat area hotel...

Satu perkara yang dapat diperhatikan tentang Labuan, aktiviti sebelah malam hanya tertumpu kepada pub, disko sahaja... kedai-kedai lain dalam jam 7 dah tutup pun...

Kota Kinabalu

Dari Labuan, kami ambil feri pertama jam 8.30 pagi ke Kota Kinabalu. Letih jugak la... 3 jam dalam feri... mujur boleh jalan-jalan dan lepak kat luar kena angin laut, kalau tidak bosan juga dok kesejukan dalam aircond... (ada mamat tu aku tengok sampai menggigil dan selimut badan dengan tuala sebab terlalu sejuk)

Kunjungan ke Kota Kinabalu pula merupakan yang kali ketiga. Kali pertama tahun 2000 juga, kedua tahun 2001 dan 2009 kali ketiga.

Lainnya kunjungan kali ni berbanding sebelum ni, kunjungan kali ini tidak melibatkan aktiviti bermalam, cuma menyelesaikan beberapa hal kerja disebelah siang, malamnya terus berangkat pulang.

Tapi yang tak bestnya sebab 'tak berapa banyak modal' nak membeli belah souvenir kat Pasar Philipine tu....

Tapi secara keseluruhan, okla dapat berjalan tempat orang secara free kan? Maklumlah tiket semua company bayar... buat kerja elok-elok sajalah... mana tahu ada peluang bolh berjalan lagi... heheheh

p/s: gambar aku upload dalam posting lepas ni...

No comments:

Post a Comment

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!