JANOS

JANOS
Selamat Datang

Wednesday, November 11, 2009

Kerinduan.... (Sajak Buatmu)

Kerinduan kepadamu
Tiga malam berlalu
Aku terpaksa membiarkan engkau jauh dariku
Jauh daripada tempat tidurku
Apakan dayaku
Apalah silapku
Terpaksa membiarkanmu
Tidak terdaya aku
Melihat engkau sebegitu
Walau tiap hari aku menjengukmu
Tanpa rasa jemu
Mengusapmu selalu
Membelaimu selalu
Menangisi nasibmu
Menangisi nasibku

Hati ini rindu
Hati ini sendu
Hati ini pilu
Melihat engaku terpaksa diperlaku
Dibuka bajumu
Ditanggal isimu
Dirobek jantungmu
Direndam pilu
Apalah dayaku
Sekadar memerhati engkau diperlaku

Tiga malam berlalu
Aku menantimu
Tiga hari berlalu
Aku berulang memujukmu
Tiga malam berlalu
Aku jauh darimu
Tiga hari berlalu
Aku sentiasa mendoakanmu

Maafkanlah aku
Andai apa ku laku dahulu
Telah menyakitimu
Telah menghiris jantungmu
Telah menyumbat hatimu
Penyebab kesengsaraanmu
Hingga kau terpaksa jauh dariku
Tiga malam itu
Tiga hari itu
Amat rindu padamu
Amat simpati padamu

Kuanggap ini ujian-Mu
Terhadap dosa-dosaku
Kuanggap ini dugaan-Mu
Menguji ketabahanku
Kuanggap ini rezki-Mu
Yang Kau tetapkan padaku

Ya Allah, Engkau ampunilah aku
Agar berakhir kerinduanku
Agar berakhir gundahku
Aku berserah kepada-Mu
Hanya Engkau Yang Satu

Wahai isteriku
Maafkan jua aku
Andai aku menyusahmu selalu
Andai aku menyebabmu buntu
Andai aku mengundang gudahmu
Berdoalah kita kepada Yang Satu
Agar kerinduan itu
Agar ujian itu
Agar dugaan itu
Agar tiga malam itu
Agar tiga hari itu
Agar sengsara itu
Agar kejauhan itu
Bernoktah selalu

Wahai rinduku
Wahai simpatiku
Wahai hartaku
Cukuplah tiga malam itu
Cukuplah tiga hari itu
Engkau jauh dariku
Aku terpaksa tinggalkanmu
Semoga kita akan bertemu
Akan kunanti kepulanganmu
Engkau akan ku pacu
Engkau akan ku pandu
Setelah tiga malam
Setelah tiga hari
Engkau dibengkel itu

Janos
Rabu, 11/11/09, 1050hrs




Apakan daya, keretaku terpaksa bermalam di bengkel.... tiga hari tiga malam... harap2 hari ni dah siap dibaiki... Kesian dia kan?

2 comments:

  1. mcm berjanji lak.. aku pun rindu pada jam ku..huhu

    ReplyDelete
  2. aku bagi jam tangan aku, maya bagi aku kereta maya nak???

    ReplyDelete

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!