JANOS

JANOS
Selamat Datang

Wednesday, October 21, 2009

Blog Yang Terabai....

Semasa mula-mula melayan blog ni, tidak ramai kawan2 yang berkecimpung dengan blog2 ni... aku pun cuma diperkenalkan oleh pemilik letssharehere tentang adanya blogspot ni...

Bermula dari situ, aku mula dengan semangatnya menaip blog... daripada cerita biasa pergi sana sini, tentang hobi atau kegemaran dan minat hinggalah sekuel eTelenovela Dunia Joni... Semuanya aku titipkan (titipkan = pinjam ayat joetiffa) di dalam blog ini...

Ada ketikanya, blog ini terabai hampir dua, tiga minggu tanpa bahan baru... Dan, adakalanya pula, sehari sampai tiga, empat posting....

Itulah adatnya... dah nama pun blog sebagai hobi mengisi masa lapang... lainlah kalau ianya menjadi sumber pendapatan, sudah pasti 10 minit sekali ada posting baru....

Dalam pada itu, kadang-kadang aku rasa bersalah jika terlalu lama membiarkan blog ini tanpa bahan bacaan baru... Yelah, tengok kat visitor tu, nampak kawan-kawan masuk blog ini untuk membaca sesuatu, tetapi mungkin hampa kerana tiada posting baru, melainkan posting yang telah di baca... Dan tidak dinafikan, begitu jugalah kadang-kadang yang aku rasakan apabila tiada bahan atau coretan baru yang boleh aku baca daripada rakan-rakan blogger...

Jadinya, kalau tengok kat kolum Rakan-Rakan aku tu, cuma ada 3 blogger sahaja yang nampak aktif, sekurang-kurangnya seminggu sekali... mereka ni sentiasa berada di top 3... kadang-kadang mahu juga melihat blog kawan-kawan di bawah tu naik ke atas... mesti bersemangat aku nak baca apa cerita terbaru mereka...

Sebab tu, aku katakan blog yang berada di tempat paling bawah tu sebagai "Blog Yang Terabai..."

No comments:

Post a Comment

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!