JANOS

JANOS
Selamat Datang

Friday, December 19, 2008

Countdown

Sekali lagi... sebut countdown, pasti ramai yang ingat countdown tahun baru Hijrah yang aku nak sebut... tak pun countdown tahun baru Masihi...

Tidak...Tidak... bukan countdown tahun baru yang aku maksudkan, tetapi countdown aku akan menamatkan status bujang... Yaa.... aku akan berkahwin!!!

Jadi, countdown yang aku buat, akan berakhir pada 26 Disember 2008 bersamaan 28 Zulhijjah 1429 jam 2030 iaitu jangkaan masa aku akan melafazkan akad nikah...

Lagi seminggu sajalah tu kan?

Perasaan? Alhamdulillah, Allah SWT memberikan aku ketenangan tanpa rasa panik, gundah gulana mahupun lain-lain yang tak best... Setakat hari ini, aku memang tenang walaupun secara financialnya amat bergelora... Namun aku bersyukur kerana Allah memberikan aku rasa tenang menghadapi dan menyahut seruan mendirikan rumah tangga...

Semoga perasaan tenang ini akan berkekalan, walaupun selepas mendirikan rumah tangga kelak... Insya Allah....

Baiklah, untuk pengetahuan semua terutamanya kawan-kawan aku, jadual majlis (orang panggil jadual ke? hentam sajalah hehehehe) seperti berikut:

26 Disember 2008 - majlis akad nikah di rumah pengantin perempuan selepas solat Isyak

27 Disember 2008 - majlis kenduri dan persandingan di rumah pengantin perempuan

1 Januari 2009 - majlis kenduri di rumah aku

Sekian...

No comments:

Post a Comment

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!