JANOS

JANOS
Selamat Datang

Sunday, December 14, 2008

Kena Lagi.... Aduhhhh......

Sakit perut ada pelbagai jenis rasanya... ada yang sakit perut sekadar nak melepaskan 'hajat', ada sakit perut yang membawa kepada 'pertarungan' di dalam toilet dan tidak dinafikan ada sakit perut yang boleh membawa maut.... (minta dijauhkan jenis ini)

Aduhhh.... pagi tadi kira-kira jam 3 pagi, aku terjaga dari tidur kerana rasa perut memulas dan sakit... senak orang Kedah kata... apa lagi dengan malas-malas dalam mengantuk tu, masuk toilet.... Masya Allah... ingat sekejap saja dah nak 'selesai' urusan tu... rupanya sakit perut yang setakat ni paling abadi aku pernah kena, sekali lagi menyerang aku.... last aku kena jenis ni (rasanya yang 1st) tahun 2006...

Sekarang aku nak cerita sikit sakit-sakit perut yang pernah aku kena yang masih aku ingat, serta tahapnya pada pendapat aku.... tahap 1 - 10 (10 paling teruk):

a. Tahun 1997 - lokasi Kolej Guthrie UUM - penyebab : melantak Durian bersama Ponak dan Pahang di Kampung Darat.... Makan durian tepi gerai tu juga, suruh pakcik tu buka, dan makan durian kat situ juga..... Hasilnya: cirit-birit disertai muntah selama 3 hari.... sampai boleh tidur di dalam toilet hostel..... TAHAP: 7

b. Tahun 2004 - lokasi Kelumpuk Sunding Malam 'B', Ampang Ulu Kelang - penyebab: tak ingat... Hasilnya: cirit-birit selama 3 hari juga, 2 kali ke klinik, kali kedua cuma memakai kain pelikat dan terpaksa alas plastik di seat penumpang kereta Kelisa girlfriend aku (sekarang dah tunang) minta tolong dia hantar ke klinik... azabnya sampai terpaksa minum air paip dan bawa 100PLUSS ke dalam toilet semasa 'pertarungan' penuh sengketa tu..... TAHAP: 7.5

c. Tahun 2006 - lokasi Putri Apartment, Setiawangsa - penyebab: juga tak pasti.... Hasilnya: terjaga lebih kurang 2 pagi... seperti biasa dengan rasa menyampah pergi toilet dan membuat cubaan menyelesaikan masalah tu.... rupanya... Tuhan Maha Kaya, bertarung selama hampir 2 jam, sampai aku meraung sorang-sorang dalam toilet, peluh satu badan, kebas kaki dan tangan, hilang segala tenaga barulah 'dia' nak keluar... azabnya... masa tu terbayang satu persatu orang yang disayangi... 'kenakalan' dan 'dosa-dosa' yang pernah buat.... sampai aku rasakan kalau inilah masanya nyawa aku akan di ambil, inilah masanya... mati dalam toilet... air paip jangan cerita la berapa gelen aku telan sebab haus dan hilang banyak tenaga..... meraung pun semua budak rumah tak dengar... kalau depa terjaga, mahu saja aku minta tolong hantar hospital.... insaf segala macam datang masa tu.... taubat tak nak buat itu, tak nak buat ini lagi..... aku cerita dengan Pit, dia kata angin pasang... tak tau la betul ke tak..... TAHAP: 10

d. Tahun 2008 - malam tadi - penyebab: mungkin nasi goreng kampung yang aku dinner malam tu, atau melantak bersama Joe, Fulim dan Bakaq di KJ 24 jam sebelumnya.... Hasilnya: kejadian dan keadaan hampir sama seperti kejadian tahun 2006, cuma kali ini bangun jam 3 pagi dan bertarung cuma 1 jam 30 minit.... air paip juga agak kurang diminum (sebab rasa tak larat nak capai dan pusing kepala paip).... insaf, taubat dan sebagainya kembali bermain di fikiran...mujur ada ubat cirit-birit balance bulan lepas (yang tahap biasa-biasa saja), aku telan dulu.... pagi tadi terus ke klinik dan ambil ubat yang baru.... TAHAP: 9.5 (sebab dah ada pengalaman seperti c)

Selain daripada empat kejadian di atas, ada lagi kejadian sakit perut dan cirit birit yang aku kena, tapi tahap di bawah 5 sahaja...

Bagi dua kejadian terakhir (c dan d), memang pelik sebab aku AMAT rasa nak keluar dah... tapi 'dia' macam tak jumpa jalan keluar... tu yang bertarung sangat sampai hilang segala tenaga.... bukannya sembelit sebab kalau sembelit 'dia'akan keras, tapi ini cirit birit... seperti air paip bertekanan tinggi bila dia berjaya jumpa jalan keluar tuh....

Kejadian seperti ini sebenarnya mungkin amaran dari Allah sebenarnya bagi aku.... supaya aku tidak leka dalam mentaati suruhanNya...

Apapun aku nak minta maaf kepada Asaq & Faizah sebab tak dapat nak memenuhi undangan lunch kat rumah hangpa hari ini...

Semoga kesakitan dan ujian, aku beroleh ketenangan dan tidak alpa.... dan mungkin yang penting: JAGA MAKAN

Hehehehehe teringat pula aku kepada Fulim.... last year kot, dia pun kena attack, pastu nak pi klinik, kereta pula kena block kat parking... ceritanya terpaksalah dia dengan saki baki kudrat yang tinggal, menolak kereta yang block tu sorang-sorang (handbrake memang tak tarik) untuk ke klinik...

Dan pastinya, bila aku cerita kat dia aku kena malam tadi, SURE dia akan ketawa juga dalam simpati....

Hahahahaha

No comments:

Post a Comment

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!