JANOS

JANOS
Selamat Datang

Wednesday, July 8, 2009

Gangguan...

Petang semalam, Maksu aku telefon minta kami adik-beradik (sedara mara) ramai-ramai ke rumahnya pada sebelah malam... sebabnya.... maksu kata dia diganggu oleh makhluk halus malam sebelumnya dan malam ini (malam semalam) ada ustaz akan datang buat pendinding...

Memang rumah sewa / apartment maksu ni sebuah penempatan baru.... di sebelah balkoni merupakan sebuah kuil Hindu manakala di bahagian depan pintu utama pula sebuah kuil Sikh... aku pun tak paham macam mana lokasi ni boleh dipilih....

So, niat asalnya nak mengajak Fulim dan Joe ikut sekali, tapi last minit, tanpa memberitahu dia pun, aku tak ajak Joe (sori Joe... gua risau lu tak layan benda-benda macam ni, lagipun lu tinggal sorang kat umah)... so aku pergi bersama isteri dan Fulim jelah....

Sampai di rumah maksu, adik aku dan geng dah sampai... aku tanya maksu macam mana gangguan tu... dia kata,

"lebih kurang pukul 3 pagi, benda tu dok ketuk2 pintu bilik dengan guna alat seperti rotan... pastu ketuk2 kotak2 barang kat luar ni... pastu ketuk2 pinggan kat dapur.... ianya kejap berlaku, kejap tidak hinggalah waktu Subuh bila benda tu buat satu ketukan yang kuat kat pintu bilik"

Ohh... ok... setakat bunyi jelah ye... tak nampak benda tu.. dan dia pun setakat 'gurau' kat luar bilik jelah.... tapi seram juga la kan... kalau nampak, ontahla rupanya macam mana....

Tak lama kemudian Ustaz yang dimaksudkan datang... beliau dari Pusat Rawatan Islam Darul Ruqiyyah... orang Kedah jugak...

Diringkaskan, dia pun selesai membuat pendinding dan pagar kepada apartment tu... pas abis buat, banyak juga dia bercerita dan menjawab soalan-soalan kami ni tentang alam mistik ni.... sedar tak sedar sampai jam 2 pagi juga baru nak balik....

Lepas balik, singgah makan.. then sampai umah dah pukul 4 pagi.... so... sekarang ni... NGANTUK!!!!

No comments:

Post a Comment

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!