JANOS

JANOS
Selamat Datang

Monday, July 6, 2009

Jalan-Jalan & Makan-Makan 10

Last sunday, my wife and I saja jalan-jalan ke Menara KL... Ingat nak bercinta di atas kayangan sambil teropong umah sendiri, umah joe dan umah pulim... Tapi, mak aiii... mahal gak tiket nak naik ye? RM38 per adult...

Perghh... dah la aku ni gaji matawang Ringgit Malaysia juga, kalau gaji aku dibayar USD mungkin murah la kot nilai tu... dalam uSD10 jer.... jer???

Ontahla... kadang2 terpikir gak... kerajaan dok galakkan perlancongan domestik, tapi selalu terjadi bila aku semangat nak menyertai kempen tersebut, faktor kewangan membataskan... yelah, RM38 x 2 = RM76 tu, boleh dikatakan seminggu barang dapur small family kami ni... huhuuhu...

Ataupun aku sendiri yang TIDAK CUKUP USAHA untuk mempunyai pendapatan yang lumayan sehingga membataskan niat bercuti di dalam negara sendiri... bahkan di dalam lembah kelang sendiri pun, tak perlu tidur hotel pun...

Mungkin sepatutnya ada dua rates, 1 untuk pelancong antarabangsa iaitu RM38 dan juga pelancong tempatan iaitu RM8... hahahahaha barulah aku BANGGA jadi anak Malaysia... kalau orang luar tanya, semua tempat aku dah pernah pergi, maklumlah bayaran masuk dah murah... Ni kalau tetamu company dari luar tanya, aku cuma boleh 'jual' cerita yang basic jelah... sebabnya aku tak pernah merasai sendiri pengalaman itu....

Apapun, sebagai kenang-kenangan menandakan dah pernah sampai di 'bahagian bawah' Menara KL, ambik juga la gambar... huhuhuhu...

muka frust sebab tiket mahal....

Maaf, gambar dari bawah je... gambar dari atas takde....


Oppsss... sebelum tu... sebelum ke Menara KL, kami sebenarnya mencuba Nasi Ayam International seperti yang diceritakan oleh joetiffa dalam blognya [klik sini]...
Seperti yang diceritakan joetiffa.... memang berbaloi... harga pun murah walaupun ianya INTERNATIONAL!!! seperti Menara KL... hahahaha

Aku punya, Nasi Goreng Ayam VIP (lebih kurang begitulah tajuknya)
RM5.50


Nurul punya... Hainan Chicken Rice
RM5.50


No comments:

Post a Comment

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!