JANOS

JANOS
Selamat Datang

Tuesday, May 11, 2010

Selepas 15 tahun...

Dari kiri: Shawal (suami Aizan), May (mendukung Humaira), John, Kamal (suami Eel - juga x-QBerian) dan Jan

Seperti dirancang, pada 8 Mei yang lalu, aku telah menghadiri satu sesi perjumpaan semula - reunion kelas Filasuf semasa di tingkatan 4 dan 5 dahulu. Lokasinya di Old Town Kopitiam, Ampang Point.

Hmm... apa yang boleh dikatakan? Selepas 15 tahun, ini kami kali pertama rasanya mengadakan perjumpaan secara rasmi - dan ianya berlangsung dengan meriah, walau hanya lapan orang daripada 19 ahli Filasuf yang hadir. Apapun, kehadiran dengan pasangan masing-masing dan junior2 telah menggamat suasana, tanpa rasa malu kami bergelak ketawa mengimbau kenangan lalu...

Ohh... inilah keluarga aku dulu... semasa aku jauh di perantauan. Inilah sahabat2 aku dulu, semasa bertarung menuntut ILMU. Dan inilah juga sahabat2 yang telah mencorak sebahagian hidup aku sekarang.

Memang perjumpaan semula ini boleh dikatakan berjaya. Sebabnya, baru 2 hari berlalu, sudah ada ura-ura untuk mengadakan sesi perjumpaan semula yang lebih terancang, walau tarikh dan lokasinya masih belum dimuktamad, namun inilah hasilnya apabila segala kenangan lalu memainkan peranan dan menguasai suasana. Kenangan yang pastinya sukar dilupakan yang telah ditempuhi bersama...

Kepada sahabat2 lain yang tidak dapat hadir Sabtu lepas, doakan reunion part 2 akan menjadi kenyataan... Insya Allah...

No comments:

Post a Comment

Cerita Berkaitan

Related Posts with Thumbnails

SURE HANGPA SUKA... TAK GELAK MAKNANYA SOMETHING WRONG...

Jom Baca eBook!!!